Type Here to Get Search Results !

MOLİVOS / MİDİLLİ ADASI

Molivos, Midilli Adası'nın en güzel kasabası belki de.

Bir gözümüz karşı kıyıdaydı. Her ne kadar Yunanistan sınırları içinde olsak da, sonuçta Edremit Körfezi'ndeydik. Karşı kıyı Assos, biraz daha doğusu Küçükkuyu.

Assos gezimizde Midilli Adası'na uzaktan bakmıştık, bu kez de Assos'a uzaktan baktık.

Molivos Kalesi, ortaçağdan kalma bir kale. Ancak biz manzara yüzünden kaleye sırtımızı döndük, belki biraz fazlaca dönmüşüz. Kaleyi hatırlamıyoruz :)

Adanın turistik açıdan en çok ilgi gören yerlerinden biri olması boşuna değil. Bir önceki akşam harika bir sirtaki gecesine dahil olduğumuz sahil ve küçük liman.

Molivos

Sirtaki gecesinde "İzmir'in Kavakları"

Kaleden sahile inerken dar sokaklardan geçip limana indik.

Molivos'ta geçirdiğimiz ikinci akşamımızda, bir eğlence mekanında takılmak yerine sahilindeki sokaklarında gezindik. Harika bir Ağustos akşamıydı. Bazı mekanlardan canlı müzik sesi geliyordu, ancak ses çok yüksek değil. Yani bütün sokakta yankılanmıyordu müzik sesi.

Limana doğru bir tepeye tırmandık. Birahaneler, pastaneler, hediyelik eşya satıcıları vb.

Küçük limanda yan yana dizilmiş mekanlar, açık havada masalarında oturan insanlar. İçkili mekanlarda hafifi bir müzik çalıyor, ancak başkalarını rahatsız edecek şekilde değil. Mekanlar kalabalık, ama tıka basa insan yığını değil. Nereye istesek oturacak yer var.

Dalgakıranın ucuna kadar gidip bir banka oturduk.

Sahilde bir restoranın menüsünde "Traditional Sweets" (yani geleneksel tatlılar) yazısını görünce ilgimizi çekti. Vitrini incelemeye başladık. Baklava, Ekmek Kadayifi ve Galaktoboureko yedik.

Baklava, bildiğiniz baklava. Ekmek Kadayıfı'na farklı bir yorum getirilmiş. Beğendik.

Galaktoboureko da börek şeklinde içi kremalı, üstü şerbetli bir tatlı. Diğer Yunan lezzetleri için "Yunanistan'da Ne Yenir?" başlıklı yazımıza göz atabilirsiniz.

Turistik bir yerde,
    cığırtkanlar rahatsız etmeden,
        bağırış çağırış olmadan,
            yüksek sesle pop parçalar çalmadan,
                itiş kakış olmadan da
güzel bir yaz gecesi geçirilebiliyormuş.