Type Here to Get Search Results !

İPSALA'dan DEDEAĞAÇ'a BİSİKLET TURU

Lonely Cyclists adlı bisiklet grubuyla İpsala'da buluşup 2 gece 3 gün süren keyifli bir bisiklet turu gerçekleştirdik.

Bu bisiklet turuna katılmak için Bandırma terminalden  otobüse bindim. Tabi bisikletimi de bu yolculuğa hazırlamam gerekiyordu.  Ön tekerini söktüm,  otobüsün bagajına yerleştirdim. Sabahın karanlığında Keşan'a ulaştım. Bagajdan aldığım bisikletimi tekrar yola hazır hale getirip sabah serinliğinde İpsala’ya doğru yola koyuldum. Tur arkadaşlarımla orada buluşacaktık. Hava henüz aydınlanmamıştı. Karanlıkta yola koyuldum. Tabi ki ön ve arka flaşörlerimi de takmayı unutmadım.

Önümde yaklaşık 25 km'lik bir yol vardı.

Yol sakindi. Şanslıydım, rüzgar da arkamdan esiyordu. Keyifle pedal çeviriyordum. Kısa süre sonra hava yavaş yavaş aydınlanmaya başladı. Bir ara yolun karşısındaki  benzinlikte  iki köpek gördüm. Onlar da beni fark etmişti. İri cüsseleriyle onlar bana yetişmeye çalıştılar, ben pedallara daha sağlam bastım, onların havlamalarından uzaklaştım.

Yol düzgün olduğu için erkenden İpsala girişindeki benzin istasyonuna vardım.Yolda gelirken beni sollayan bir araçtaki sempatik çift de oradaydılar.Kısa sohbetten sonra onların da bisikletçi olduklarını öğrendim. Beni böyle yüklü bisikletle yolda görmeleri çok hoşlarına gitti. Birlikte fotoğraf çektirdikten sonra sınıra doğru yola devam ettiler.

Benzin istasyonunda yaklaşık bir saat bekledikten sonra arkadaşlar birer ikişer gelmeye başladılar. Ekip toplanınca tekrar pedal çevirmek için hazırdık. Rotamız Dedeağaç.

Ekibimizin adı Lonely Cyclists, yani Yalnız Bisikletçiler. Türkiye’nin değişik şehirlerinden toplanıp gelen bisikletsever arkadaşlarız. Bazı arkadaşlarla önceden tanışıyordum. Yeni arkadaşlarla da tanışma fırsatı bulduğum için mutluydum.

Sınır kapısına doğru yaklaşık 5 km pedal çevirdik. Sınırda araç kuyruğu çok uzundu. Neyse ki bisikletçiler yaya statüsünde oldukları için geçiş önceliğimiz vardı. Derken kendimizi Yunanistan tarafında bulduk, heyecanla etrafı gözleyerek pedal çevirmeye devam ettik.

Yaklaşık 52 km sonra Dedeağaç’a vardık. Belediyenin çok geniş bir alana yayılmış sahil kenarında, ağaçların altında parsellenmiş kamp alanına belirlenen yerlere çadırlarımızı kurduk. Bu arada ücretler kişi başı gecelik 9 avro. Duş, sıcak su, kantin vb hizmetler de unutulmamış.

Kamp alanında genelde bizim gibi yabancılar vardı. Kimisi karavanlıydı, kimisi de bizim gibi çadırlarını kurdu. Motorlu gruplar arasında Türkler de vardı. Yalnız değildik yani.

Akşam saatlerinde şehir merkezine bisikletlerle indik. Geçen sene gelen arkadaşların bildiği bir et lokantasında yemek yedik. Fiyatlar genelde uygun, fakat avro olunca bize göre değişiyor. Daha sonra merkezde, şehrin bisiklet grubuyla buluşup şehir turu yaptık.

Ertesi gün 25 km uzaklıkta bir köye kadar gittik, dönüşte başka rotadan geri geldik ve birkaç köyün içinden geçtik. Değişik yerler, bazı binalar bizimkilerinden çok farklı olmasa da ,bazılarının kendine has mimarisi ve bahçe peyzaj düzenlenmesi göze hoş geliyordu.

Gün içinde denize girdikten sonra, akşam kamp alanı içinde bulunan, canlı müzikli restoranda sirtaki eşliğinde yemek yedik. Aynı zamanda müzisyenler bizi görünce, Yunancaya uyarlanmış meşhur bizim parçalardan da söylediler. Buradaki fiyatlar bir gün öncekine göre daha pahalıydı. Sabah kalkınca dönüş heyecanı başlamıştı. Bazı arkadaşlar, gün içinde denize girip yola geç çıkacaklarını söylediler.

Kalan yedi kişi öğlenin en sıcak saatinde dönüş yoluna çıktık. Yaklaşık 35 derecede pedal çevirerek sınıra yaklaştığımızda sıvı ihtiyacımız epey artmıştı. Saat 17 gibi sınırı geçip İpsala girişinde, arkadaşların araçlarını bıraktıkları yere ulaştıktan sonra, bir başka turda buluşmak üzere vedalaştık.

Gruptan bir arkadaşın aracıyla Çanakkale'ye gelip oradan Bandırma'ya otobüsle döndüm…

Bisiklet üzerinde keyifli bir üç gün geçirdik…